23.06.2022
Лабораторією соціальної педагогіки та соціальної роботи Інституту проблем виховання спільно з кафедрою соціальної освіти та соціальної роботи Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова та кафедрою соціальної роботи Національного університету «Чернігівська політехніка» проведено круглий стіл «Партнерство з закладами освіти та соціальними інституціями в контексті визначення соціальних та ціннісних орієнтацій сучасної молоді».
З доповідями на дискусійних панелях виступили Децюк Тетяна Миколаївна, доцент кафедри соціальної роботи Національного університету «Чернігівська політехніка», к. п. н., доцент; Харченко Наталія Вікторівна, завідувач лабораторії морального, громадянського та міжкультурного виховання Інституту проблем виховання НАПН України, к. п. н., с. н. с.; Неїжпапа Людмила Станіславівна, доцент кафедри соціальної освіти та соціальної роботи Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова, к. п. н., доцент; Левченко Наталія Володимирівна, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, к. п. н., доцент; Кос Ольга Іванівна, асистент кафедри соціальної роботи та соціальної педагогіки Львівського національного університету ім. Івана Франка; Амеліна Вікторія Михайлівна, науковий співробітник лабораторії соціальної педагогіки та соціальної роботи Інституту проблем виховання НАПН України; Бибик Дар’я Дмитрівна, старший науковий співробітник лабораторії соціальної педагогіки та соціальної роботи Інституту проблем виховання НАПН України, доцент кафедри соціальної освіти і соціальної роботи Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, к. п. н.; Коваленко Інна Едуардівна, доцент кафедри соціальної освіти та соціальної роботи Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова, к. п. н., доцент; Савельчук Ірина Борисівна, головний науковий співробітник лабораторії соціальної педагогіки та соціальної роботи Інституту проблем виховання НАПН України, доцент кафедри соціальної освіти і соціальної роботи Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, доктор педагогічних наук, професор.
Під час круглого столу обговорювалися проєкти соціальної дії як механізм налагодження партнерства між соціальними інституціями, NGO та ЗВО; досвід та можливості соціального партнерства в освіті; ресурсні можливості соціально-педагогічного партнерства для функціонування безпечного освітнього середовища ЗЗСО; досвід молодіжної роботи в ЗВО(на прикладі Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини); роль онлайн волонтерства у формуванні гуманітарних цінностей у студентів; роль та інструменти формування стратегічного мислення у молоді; освітні орієнтири сучасної молоді; нові реалії та можливості навчання дітей та молоді з особливими освітніми потребами; потреби та можливості реалізації проектної діяльності в умовах пандемії та воєнного стану; принципи організації соціально-педагогічних досліджень з використанням фокус-груп
За результатами дискусії щодо пропонованих до обговорення питань, учасниками круглого столу було:
визначено, що одним з перспективних напрямів соціального партнерства визначено роботу з територіальними громадами;
наголошено на необхідності розширення та спрощення механізмів взаємодії між державою з одного боку та закладами освіти, науковими установами, громадськими організаціями з іншого;
зазначено, що у програмах підготовки фахівців соціальної сфери доцільним є розширення практичної складової щодо набуття здобувачами освіти досвіду організації та реалізації соціальних проектів;
формування інклюзивної компетентності майбутніх фахівців соціальної сфери має відбуватися з урахуванням відмінностей між інклюзивною освітою і соціальною інклюзією;
наголошено на необхідності розробки науково-методичного та інструментального забезпечення супроводу дітей, що постраждали внаслідок воєнних дій;
зауважено, що системний аналіз соціальних та ціннісних орієнтацій учнівської та студентської молоді, їх готовність до стратегічного планування та реалізації цих планів має бути підґрунтям для науково-педагогічних досліджень та сприятиме вдосконаленню виховної роботи в закладах освіти;
зазначено, що подальший обмін практичним досвідом та наукові дискусії між представниками наукових установ, закладів освіти та соціальних інституцій має носити постійний характер.